dimecres, 10 d’abril del 2019

Proposta de deures


En l'educació espanyola, sobretot en Primària i el primer cicle d'ESO, existeix una càrrega de deures desmesurada que no ha fet millorar els resultats acadèmics dels estudiants.

I és que, a més de l'excés de deures, la majoria dels que es demanen són innecessaris i repetitius. Per exemple, en el meu cas, fins als curs passat m'han estat demanant treballs en els quals saber dibuixar i pintar bé era quasi tan important com el contigunt del propi treball i, en la meua opinió, aquestes qualitats haurien de puntuar-se només en les assignatures artístiques a partir de certes edats. Inclús aquest any ( 4t d'ESO) he hagut de dibuixar i pintar mapes per a l'assignatura de socials i he hagut de retallar i enparellar els cromosomes que foren iguals per a biologia.

Com he dit abans, s'ha de canviar la manera de vore el deures i pensar si fer aquests tipus de feines realment aporten a l'alumne alguna cosa a banda de fer que li desagrade més l'assignatura.

Per tant, hem de buscar la manera de fer els deures més atractius i alhora més útils. Jo crec que una bona manera d'estudi que compleix ambdúes condicions és realitzar a classe "kahoots" (que els propis alumnes hauríem fet prèviament a cas) per repassar.
També es poden realitzar treballs d'una temàtica més lliure i interessant, com presentar la vida d'una persona remarcable que admirem.

A més, a partir del 2n Cicle d'ESO els alumnes haurien de tindre més llibertat, de tal manera que s'autogestionen els deures i en facen la quantitat que creguen convenient per aprovar.




Imatge relacionada



GARCIA M












1 comentari:

Memòria del portafoli i del curs

La veritat és que  en  començar el curs m'esperava el mateix que  vàrem  fer l'any passat amb Anna  Gascón : escriure redaccions, l...