dimarts, 22 de gener del 2019

Els relats de marca



Molts dels relats de avui en dia són molt atractius, com per exemple, els relacionats amb begudes energétiques, clubs de futbol, museus, actors, etc. Els mateixos s'han convertit en marques.
La publicitat de begudes com la Coca-Cola ens diuen que és la fàbrica de la felicitat. Però en aquest relat no conten que per a fabricar una ampolla de Coca-Cola es necesiten 169 litres d'aigua. En aquest capítol conta que en la India van tancar una empresa a Mehdiganj per haver estret més aigua de l'acordada. Així ens plantetja la irresponsabilitat amb el medi ambient.
Els clubs de futbol com el Reial Madrid que es va fundar en el segle passat amb una mentalitat esportiva avui és una marca. Per què? Venen les seues samarretes per tot el món, i tots tipus d'articles.
Un dels museus més important es troba a Bilbao i s'anomena Museu Guggenheim de Bilbao. Es caracteritza perquè te molts materials utilitzats en la seua estructura. Podem dir que és considerat com una marca perquè hi ha unes altres amb el mateix nom a altres països. Venen la imatge de modernitat i art. Es com si fora una marca de roba amb tendes per tot el món.
El actor espanyol Antonio Banderas va fer el seu primer perfum anomenat "Antonio Banderas Seductive Fragances", un banc va fer un segon perfum anomenat "Antonio Banderas Design". Aquest és un exemple de com una persona es converteix en marca.
La conclusió que jo he tret és que hui en dia qualsevol idea o cosa pot transformar-se en marca i nosaltres hem de ser més responsables amb el que comprem. 

1 comentari:

  1. Pablo, no has passat el corrector. A part, alguns fragments no s'entenen bé i els temes que has tractat necessiten una transició entre ells amb connectors. La foto falta.
    Calia més reflexió i potser no tant contingut del llibre,

    ResponElimina

Memòria del portafoli i del curs

La veritat és que  en  començar el curs m'esperava el mateix que  vàrem  fer l'any passat amb Anna  Gascón : escriure redaccions, l...