dimecres, 5 de juny del 2019

Biografía lingüísitca

Des de xicotet he parlat una llengua, però sempre he sabut parlar-NE dos, X  el castellà és la llengua que parle amb la meua família, el valencià l'entenc i si el tinc que parlar el parle, però la llengua que predomina al meu entorn és el castellà. Jo parle valencià a l'escola i poc més, també parle anglés perquè el done a l'escola i vaig a una acadèmia d'anglés. Amb la meua família no parle valencià perquè els meus pares són emigrants, el meu pare és de Jaén i la meua mare d'Extremadura. Els dos van vindre cuan tenien pocs anys i mai han parlat molt de valencià. Jo sempre he sigut bilingüe i al col·legi he fet anglés.

Hem considere un poc bilingüe passiu, però no del tot perquè a vegades parle valencià i anglés, X el curs passat la meua mare va treure's el mitjà de valencià, però tampoc parle amb ella valencià.

Ara mateix em considere bilingue actiu, pero fins a no res vaig ser bilingue passiu, sempre he anat a linea en valencià, i deuria parlar mes valencià .



1 comentari:

Memòria del portafoli i del curs

La veritat és que  en  començar el curs m'esperava el mateix que  vàrem  fer l'any passat amb Anna  Gascón : escriure redaccions, l...