dijous, 30 de maig del 2019

BIOGRAFIA


Aquesta és la meua biografia lingüística:


Jo sóc bilingüe actiu, comprenc i puc parlar tant valencià com castellà, però a més a més, també puc fer ús de l'anglés, no amb el mateix grau de domini, però el suficient per a poder entendre el que em diuen.



El meu pare va nàixer i va passar 18 anys a Elx, on parlava valencià amb la seua família, a l'igual que ma mare, que també parlava valencià en el seu poble, Sollana. Els dos van estudiar a la Universitat de València, on es van conéixer.

Entre ells parlaven castellà, ja que a la universitat la majoria de gent es comunicava en aquesta llengua. Al cap d'uns anys junts van descobrir que els dos parlaven valencià i van començar a utilitzar-la entre ells.

Després d'uns anys de convivència es van traslladar a Alboraia, un petit poble de València on el valencià era la llengua més parlada.


Des que vaig nàixer tota la meua família em parlava valencià, per això aquesta és la meua llengua nativa. Quan vaig començar el col·legi em van matricular en PEV per a què fora la meua llengua principal, però excepte en classe i en casa, vaig començar a utilitzar el castellà per comunicar-me amb els meus amics, ja que quasi tots parlaven castellà. En el meu cas, no es va dur a terme el procés de substitució doncs continuava fent ús del valencià amb els meus pares i tota la resta de la família.


 

1 comentari:

Memòria del portafoli i del curs

La veritat és que  en  començar el curs m'esperava el mateix que  vàrem  fer l'any passat amb Anna  Gascón : escriure redaccions, l...