dissabte, 12 de gener del 2019

Les marques del segle XXI

Aquesta part del llibre se subdivideix en dos apartats:
Què és una marca?

Objectiu: els teus ulls.
 
Hi ha tres etapes en la història de la marca.

1-La marca tradicional: (segle XIX i els primers anys del segle XX).
Les marques sols estaven per identificar les característiques del producte i per orientar-se a l'hora de triar-lo. Es produïa el que es consumia (capitalisme de producció).

2- La marca moderna:
Després de la Segona Guerra Mundial (1939-1945) s'introduïren nous mètodes de racionalització i organització científica i la producció en cadena de Henry Ford que sintetitzaven un nou estil de producció. El més important era la creació de la demanda.

3- La marca postmoderna: (Anys huitanta) van haver-hi canvis molt significatius definits per: a) la marca es converteix en la protagonista, b) cada vegada les empreses gasten més en publicitat que en producció, c) la marca i el producte es converteixen en un símbol. L'objectiu era cridar l'atenció en un món ple de missatges i productes.
En el segon apartat parla de l'expansió de la publicitat en l'espai públic i la intrusió de les marques en àmbits com l'esport, la cultura, la política...
Cada vegada la publicitat ha anat a més en els espais públics.

Jo pense que la publicitat ha arribat a llocs innecessaris, com es el cas dels esports, en concret el futbol. Als estadis esta replet de cartells i follets.
Una de les coses que mes hem sorpren es que les marques patrocinen a jugadors, li paguen una quantitat de diners per a que els futbolistes lluisquen calçat, roba...  als mitjans de televisió per a que la gent compre eixe producte.


FERRER M   


1 comentari:

Memòria del portafoli i del curs

La veritat és que  en  començar el curs m'esperava el mateix que  vàrem  fer l'any passat amb Anna  Gascón : escriure redaccions, l...