dimarts, 23 d’abril del 2019

Proposta alternativa als deures escolars


Primerament m'agradaria deixar clar el meu posicionament sobre aquest tema: no estic a favor dels deures en cap cas però si dels treballs. Bàsicament crec que els tradicionals deures, els de tota la vida ja no fomenten una millora intel·lectual en l'alumnat sinó que generen l'efecte contrari, estrés i fatiga amb l'assignatura en si. Com en tots els aspectes vitals X fa falta reinventar-se, ja que em pareix una ximpleria continuar amb una metodologia acadèmica que no dóna fruits. Si ja dones classes teòriques a l'institut és la teua responsabilitat fer una mena d'exercicis al teu temps lliure per a reforçar els coneixements apressos anteriorment però això devia entrar en la decisió personal de l'individu i mai ser imposada com a deure. D'altra banda, fer un treball mensual per assignatura sí que em pareixeria una idea revolucionaria i didàctica a més de puntuable en un butlletí. Hauria de tractar sobre els temes donats i es podria fer en parelles. També es podrien fomentar els denominats deures voluntaris que consistirien a deixar a l'alumne l'opció de portar a classe informació sobre la unitat que es done i que això compte com a punt positiu. Però en la meua opinió l'arrel del problema estudiantil espanyol es troba en les mentalitats dels pares que prefereixen la metodologia tradicional i tot l'oposat a aquesta és una aberració sense serietat, el que és una total difamació.

Resultado de imagen de escuela españolas públicas

2 comentaris:

Memòria del portafoli i del curs

La veritat és que  en  començar el curs m'esperava el mateix que  vàrem  fer l'any passat amb Anna  Gascón : escriure redaccions, l...