dimecres, 16 de gener del 2019

Les marques del segle XXI


Una marca es tot tipus de roba, calçat. La marca pot ser tradicional o moderna. La marca tradicional va començar a mitjans segle XIX, era una producció artesanal perquè es feia a mà,Xes feien intercanvis, etc. La marca moderna va començar en els anys vint del segle passat, amb la crisi posterior al crac de 1929. Es una producció estandaritzada, amb intercanvis anónims, etc. Això va durar fins als anys cinquanta. 
En el nostre segle està el concepte de marca post-moderna,* les empreses han traslladat les seues fàbriques a països subdesenvolupats. La roba la fan les màquines per a abaratir els preus i després transportar-los fins a les tendes que posen els preus a una mitjana de 30€. Els treballadors no tenen dies de descans perquè s'exigeix que treballlen els 365 dies de l'any, produint roba en males condicions i inal·lant productes nocius que són perillosos per a la salut, etc. Però a més de les marques de roba, calçat, etc. tambè tenim en el nostre segle altres tipus de marques: els clubs esportius, els grups de música, fins i tot, les ciutats, els països. Un exemple es "Marca Espanya" on estan incluits tots els productes que ens representen: menjar, moda, ...*




 Resultado de imagen de gareth bale adidas

1 comentari:

  1. Has de passar el corrector abans de publicar. Els fragments subratllats no s'entenen bé. Faltes de puntuació.
    Calia opinar sobre allò llegit.

    ResponElimina

Memòria del portafoli i del curs

La veritat és que  en  començar el curs m'esperava el mateix que  vàrem  fer l'any passat amb Anna  Gascón : escriure redaccions, l...