Aquesta part del llibre se subdivideix en dos apartats:
- Què és una marca?
- Objectiu: els teus ulls.
Hi ha tres etapes en la història de la marca.
1-La marca tradicional: (segle XIX i els primers anys del segle XX).
Les marques sols estaven per identificar les característiques del producte i per orientar-se a l'hora de triar-lo. Es produïa el que es consumia (capitalisme de producció).
2- La marca moderna:
Després de la Segona Guerra Mundial (1939-1945) s'introduïren nous mètodes de racionalització i organització científica i la producció en cadena de Henry Ford que sintetitzaven un nou estil de producció. El més important era la creació de la demanda.
3- La marca postmoderna: (Anys huitanta) van haver-hi canvis molt significatius definits per: a) la marca es converteix en la protagonista, b) cada vegada les empreses gasten més en publicitat que en producció, c) la marca i el producte es converteixen en un símbol. L'objectiu era cridar l'atenció en un món ple de missatges i productes.
En el segon apartat parla de l'expansió de la publicitat en l'espai públic i la intrusió de les marques en àmbits com l'esport, la cultura, la política...
Cada vegada la publicitat ha anat a més en els espais públics.
Una de les coses que mes hem sorpren es que les marques patrocinen a jugadors, li paguen una quantitat de diners per a que els futbolistes lluisquen calçat, roba... als mitjans de televisió per a que la gent compre eixe producte.
FERRER M
ResponderReenviar
|
Corregeix les faltes, Manel
ResponElimina